map of South Tyrol
Other hikes
Tourist Association Nalles
Piazza Municipio 1/A
39010 39010 Nalles (Italy)
Tel.: +39 0471 678619
E-Mail: info@nals.info
Homepage: http://www.nals.info
  Roter Hahn email Nalles - Bittnerhof inn - Gaido circular route (9fa7258dd780f940996f33a4dd775824)
  Roter Hahn homepage Nalles - Bittnerhof inn - Gaido circular route (9fa7258dd780f940996f33a4dd775824)
Difficulty medium
Walkable
Jan Feb Mar Apr May Jun
Jul Aug Sep Oct Nov Dec

Partendo dal municipio di Nalles si imbocca il vicolo d’Oro per immettersi subito dopo nel vicolo Drahter e proseguire fino alla chiesa parrocchiale S. Ulrico. Lasciando alle spalle la chiesa, si prosegue fino a Castel Schwanburg (di proprietà privata). A questo punto si svolta a sinistra e si segue via Pitzoner fino all’osteria Bittnerhof. Da lì, il Lärchenstieg porta, attraverso una foresta magnificamente, a Gaido. L’escursione passa il Moarhof sul segnavia n. 8 in direzione Innertinner. Poco prima del Innertinner, il sentiero n. 6 si dirama a destra e conduce al Burgstalleck. Il Burgstalleck è un bellissimo punto da dove si puó vedere fino a Merano e le montagne circostanti, per esempio il Ifinger (2581 m). Seguendo via Sattelsteig (n. 6) si arriva al Bittnerhof e da lì si deve prendere il sentiero n. 5B in direzione Sirmiano, poi il sentiero n. 9 e il Nachtigallensteig fino a Nalles.

Lunghezza: 12 km

Dislivello: 690 m

Durata: 4 ore

Start off at the town hall in Nalles, walking down Goldgasse, but turn off straight away into Drahtersteig. Pass the church and continue to the castle Schwanburg (private property). Turn left into the Pitzonerweg and continue to Bittnerhof inn. Then take the Larchsteig path to Gaido. In Gaido the hike passes the Moarhof on the path no. 8 to Innertinner. Just before the Innertinner on the right side you can go to the Burgstalleck along the path no. 6. The Burgstalleck is a nice viewpoint where you can see the Meraner Land and the nearest mountains, for example the Ifinger (2581 m). From the Innertinner the hike goes along the Sattelsteig (route no. 6) back to Bittnerhof. And then on the path no. 5B to Sirmiano and on the path no. 9 and the Nachtigallensteig back to Nalles.

Alternative from Gaido: On the path no. 8 to Sirmiano di Sopra (refreshments) and then on the path no. 9 and the Nachtigallensteig back to Nalles.

• Length: 12 km
  • Difference in altitude: 690 m
  • Duration: 4 hours
Pursuant to 2009/136/EU guidelines, we inform you that this website uses its own technical cookies and third party cookies to provide you with an efficient navigation experience and unimpaired use of the website functions.
More information about cookies Accept cookies